Архів блогу

Конспекти уроків з фізики

Тема: Розв’язування задач на механічний рух
Мета: - формувати в учнів предметні компетентності: з фізики через знання про рівномірний та нерівномірний, обертальний та коливальний рухи та їх характеристики (швидкість, середня швидкість, час, шлях, період, частота), через уміння розв’язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення, з’ясовувати практичну значимість набутих знань (на прикладі розв’язування розрахункових, графічних, дослідницьких задач); з математики – через уміння застосовувати математичні методи для опису, дослідження природничих явищ, розв’язування задач прикладного змісту на механічний рух, через усвідомлення важливості математичного апарату для природничих наук; загально навчальні – через уміння працювати з графіками, проводити експеримент; соціальні – через уміння працювати в групах та індивідуально; продуктивної творчої діяльності через уміння аналізувати механічні рухи та застосовувати набуті знання на практиці, створюючи певний продукт діяльності;
- розвивати пізнавальні інтереси учнів, логічне мислення; інформаційну, комунікативну, рефлексивну компетентності;  вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати ділову та творчу активність, відповідальність, взаємодопомогу, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя;
 - виховувати в учнів риси, які б формували їх як учасників майбутньої виробничої і підприємницької діяльності.

Обладнання : ІКТ (презентація),  бокси з картками різних рівнів складності.
Міжпредметні зв’язки: математика, фізика, хімія, біологія, основи здоров’я, фізична культура.
Тип уроку:  формування навичок розв’язувати задачі.          

                                
   Епіграфи уроку:

«Математика – це мова, якою розмовляють всі точні науки»      
 М. І. Лобачевський (Всесвітньовідомий математик, творець неевклідової геометрії)


«Сліпий фізик без математики»
М. В. Ломоносова (Всесвітньовідомий вчений натураліст, геохімік, поет)



ХІД УРОКУ:



І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель математики
Вчитель фізики
-Добрий день, шановні учні! Сьогоднішній урок проводять два вчителі: Ірина Іванівна та Наталія Володимирівна. Сподіваємося, ви чудово себе почуваєте і готові працювати з натхненням і по-дружньому.
-Доброго дня!








-Чи згодні ви з висловом відомого математика Миколи Івановича Лобачевського - «Математика – це мова, якою розмовляють всі точні науки»?
(відповіді учнів)

Так математика – це фундаментальна наука, методи якої, активно застосовуються в багатьох природничих дисциплінах, таких як фізика, хімія і навіть біологія. Сама по собі, ця область знань оперує абстрактними відношеннями і взаємозв’язками, тобто такими сутностями, які самі по собі не є чимось природнім. Але, варто лише математиці вступити в область будь-якої науки про світ, вона відразу втілюється в опис, моделювання та передбачення цілком конкретних і реальних природних процесів.
І тут дуже актуальним стає вислів Михайла Васильовича Ломоносова - «Сліпий фізик без математики».
ІІІ. Оголошення теми уроку. Розв’язування задач на механічний рух

-Учні, давайте пригадаємо основні величини та формули, що були нами вивченими в темі механічний рух:
-Що наз. Механічним рухом?
-Що наз. Траєкторією руху?
-Що наз. Пройденим шляхом?
-Який рух наз. Рівномірним? Нерівномірним?
-Який фіз. Зміст швидкості?
-Що наз. Середньою шв. Нерівномірного руху? (відповіді учнів)
- Тож на сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язуємо задачі на рух, повторювати та узагальнювати вивчений матеріал з фізики та математики, поглиблювати та демонструвати набуті знання.


Для підведення підсумку нашої роботи в класі таємно працюють «Секундомір», який слідкуватиме за тим як оперативно вдаватиметься наша робота, «Буркун», який вкаже на недолі та «Оптиміст» який похвалить нас за наші досягнення. Ну і звичайно кожний бажаючий матиме можливість висловити свою думку.

IV. Розв’язування задач на механічний рух

-Пропонуємо до вашої уваги першу задачу.
Задача №1. Один велосипедист протягом 12 с рухався зі швидкістю 6 м/с, а другий проїхав ту саму відстань за 9 с. Яка середня швидкість другого велосипедиста на цій ділянці шляху?
-Поміркуємо, як розв’яжемо цю задачу в математиці? (Усно)
-Виконаємо запис розв’язку цієї задачі з точки зору фізики.
-В цій задачі ми відслідкували спільні поняття для фізики та математики. Зокрема – це … , про які ми згадали раніше.
У математиці ви зустрічаєтеся з поняттям координатної площини. В фізиці ми також його використовуємо.

Задача  2
-За графіком шляху, який подолало тіло за 4 години, дізнайтеся: 1) Як рухалось тіло?
2) Який шлях подолало тіло на кожній ділянці?
3) Якою була швидкість руху тіла на кожній ділянці?

-Перейдемо до інших спільних понять.
-Що таке коло? Дуга?
-Назвіть елементи кола?
-Які величини задають розмір кола?
-Як пов’язані між собою радіус кола та діаметр?
-Яка пропорційність спостерігається між ними?
-Які це прямо пропорційні величини? Обернено пропорційні?
-Як визначимо довжину кола?
-Що таке число π?
-Чудово. А де ми використовуємо ці поняття в фізиці?
-Розв’яжемо задачі на рух по колу?
Пропоную вам прийняти участь в аукціоні задач. Перша задача на 8 балів, друга на – 11 балів. Крім цього у мене є задачі невидимки, умови яких сховані в цих контейнерах відповідно вартості. Чи є серед вас бажаючі випробувати свої сили?

Розподіл учнів на 3 групи. 1-а: працює біля дошки, 2-а: на картках,
3-я: самостійно+слідкує за розв’язком на дошці.
Похожее изображение Задача №3 Скільки метрів пробігла білочка, якщо колесо має діаметр 26 см і воно зробило 50 обертів?
Задача №7 Визначте довжину колової орбіти штучного супутника Землі, якщо він обертається на відстані 300 км від поверхні Землі. Вважати, що радіус Землі 6400 км.


Задача №8 Частота обертання повітряного гвинта літака дорівнює 1500 об/хв. Знайдіть його період обертання. *** Скільки обертів робить гвинт на шляху 100 км за швидкості 200 км/год?
Картинки по запросу картинка колесо автоЗадача №4 Діаметр колеса автомобіля дорівнює 65 см. Автомобіль їде з такою швидкістю, що колеса роблять 6 обертів щосекунди. Знайти швидкість автомобіля в км/год. Відповідь округліть до сотих.
Задача №9*** У підривній техніці застосовують бікфордів шнур. Який завдовжки шнур треба взяти, щоб після його підпалювання встигнути відбігти на безпечну відстань 200 м, якщо швидкість бігу 5 м/с, а швидкість поширення полум’я 8 мм/с? Картинки по запросу бікфордів шнур
Задача №5. Знайти довжину дуги, яку описує хвилинна стрілка завдовжки 24 см за 40 хв?

Задача №6. Людина запізнюється на поїзд. До станції можна дістатися, рухаючись або 2 км по втрамбованій дорозі зі швидкістю 5 км/год, або 1,6 км по некошеному лузі зі швидкістю 4 км/год. Який шлях обрати?


V. Фізкультхвилинка
Завдання: написати цифру частиною тіла тіла
1 – носиком
2 – правим плечем
3 – лівим плечем
4 – підборіддям
Тричі 1. Яке число ми написали?  
(111). Сума цифр числа? (3)
Двічі 2. Добуток цифр написаного
числа? (4)  Десятків в числі? (2)
Один раз 3. Поділимо суму цифр першого написаного число на третє. (1)
Тричі 4. Додаємо останнє та друге число? (466)
Далі попрошу вас передати по ланцюжку один-одному на вушко приємне слово та зайняти своє місце.


VІ. Підсумок уроку

- Тож, чи був корисним сьогоднішній урок? Хотілося б почути враження кожного учня.
-А що скаже про нашу роботу «Секундомір»? «Буркун»? і нарешті «Оптиміст»?


Коментарі вчителів. З нашого уроку ви зрозуміли:
-усе що ми вивчаємо на уроках фізики та математики має не аби яке значення.
- Я вдячна вам за роботу.
Оцінювання. Подяка за роботу.
VІІ. Домашнє завдання
Домашнє завдання з математики
№1246 або 1252* стор.233-234 (підр. Алгебра)

Домашнє завдання з фізики
С. 83 №8* або експерим. завдання «Обертання у побуті»
До зустрічі на наступному уроці.




Немає коментарів:

Дописати коментар

«Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись»