Архів блогу

"ПОДУШКА БЕЗПЕКИ ЧИ НЕБЕЗПЕКИ?"

ПОДУШКА БЕЗПЕКИ ЧИ НЕБЕЗПЕКИ?
            За кількістю смертей від дорожньо-транспортних пригод наша країна входить до десятки лідерів у Європі. Цікаво, що більшість серйозних травм пов’язано з ігноруванням людьми правил безпеки. За статистикою, використання ременя та подушок безпеки на 85% знижує риск важких травм і смертей. Отже, це важливі засоби безпеки в транспорті на які покладено відповідальність за людські життя.
Щоб з’ясувати, які фізичні процеси забезпечують функції подушки безпеки розглянемо її будову та принцип дії.
Складовими подушки безпеки є:
 а) еластична оболонка з нейлонової тканини, обсипана тальком або крохмалем;
 б) газогенератор, до складу якого входить піропатрон і «заряд» - тверда суміш азиду натрію, нітрату калію та діоксиду кремнію;
 в) датчик.
Як тільки датчик отримує сигнал про зіткнення, спрацьовує піропатрон, який запалює азид натрію й нітрат калію, у результаті чого виділяються гази з вивільненням великої кількості теплової енергії, а значить, і з сильним розширенням продуктів реакції. Ці гази, створюють тиск, і надувають складений мішок. Розкриття подушки безпеки, відбувається майже миттєво, не більш як за 0,25 с. За такий час звичайна людина не встигне навіть моргнути. Утім, у максимально надутому стані вона залишається лише кілька хвилин. Газ швидко розсіюється через крихітні отвори, здуваючи подушку, щоб пасажир міг рухатися. У такий спосіб подушки врятовують водія від сильних ударів і травм, яких він може зазнати під час ДТП. Проте й сама подушка безпеки є небезпечною. Перша й найголовніша небезпека – швидкість розгортання подушки, яка досягає 300 км/год і перетворює легкий еластичний матеріал, наповнений невагомим газом у пудову гирю. А якщо до швидкості подушки додати інерцію самої людини при лобовому зіткненні, сила і травматичність удару головою об подушку зростає. У момент спрацювання подушка безпеки так сильно б’є по обличчю, що завдає тілесних трав, а якщо водій носить ще й окуляри, вони можуть зламатися і поранити обличчя та очі. Другою небезпекою є те, що вразі спрацювання відразу всіх подушок безпеки обсяг повітря в салоні різко зменшується. Це призводить до сильного навантаження на барабанні перетинки та очі, що несе за собою ряд інших небезпек для здоров’я. Третя небезпека – утворення натрію, який є небезпечним для організму людини.
Тож, що небезпечніше: не пристебнутися і мати в автомобілі подушки безпеки, або не мати їх? Напевно, багато хто знає ситуації, коли водій потрапляв в аварію на 100 км/год і відбувався легкими забоями. Так що відповідь на це питання – безпечніше пристібатися і мати подушки безпеки. При правильному використанні вони вже точно роблять свою справу.

 На часі, ми маємо добру новину для мотоциклістів та велосипедистів адже їхню безпеку руху можна також гарантувати завдяки подушкам безпеки, які мають більше переважаючих факторів для безпечного використання та меншого ризику для здоров’я.

Подушка-шолом для велосипедиста у складеному вигляді виглядає як звичайний комір. Під час удару або різкого поштовху цей комір перетворюється на шолом, який закриває голову водія з усіх боків. 670-ти грамовий пристрій, має технічну начинку. На відміну від автомобільних подушок, в яких газ, що наповнює подушку, утворюється в результаті вибуху піротехнічного заряду, у велосипедному варіанті подушки безпеки вдалося обійтися без вибуху - газогенератор реалізований у вигляді балончика із стислим гелієм. Клапаном балончика з газом керує система, аналогічна автомобільній. Датчики (акселерометр і гіроскоп) стежать за прискоренням велосипедиста і, як тільки відзначаються нетипові для педальної машини перевантаження, як правило, пов'язані з наїздом автомобіля, - система миттєво (за 0,1 секунд) реагує, вискакує з коміра і надуває подушку-шолом. Живиться така подушка безпеки від власного акумулятора, який заряджається за допомогою USB і повідомляє про критичний розряд писком зумера. На одному заряді подушка безпеки працює близько 15 годин - якщо їздити на велосипеді півгодини в день, досить заряджати акумулятор приблизно раз в два тижні. Контроль за напругою батареї необхідно здійснювати власникові - що є незначним мінусом. Постійно знімати і надівати комір-подушку не обов'язково, на ній є кнопка "вкл-викл". Подушка багаторазова - після спрацьовування її можна за допомогою фахівців привести в початковий стан. Такий шолом має три варіанти розмірів - S, M і L, а також різну кольорову гаму чохлів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

«Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись»