Архів блогу

Контрольна робота з розділу: «Педагогічна інноватика»


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КЗ СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ


Кафедра педагогіки та
інноваційних технологій

Контрольна робота
з розділу: «Педагогічна інноватика»

Виконав:
слухач курсів підвищення кваліфікації учителів фізики, астрономії і математики
з 30.03.15 по 08.05.15
учитель фізики та математики
Сумської СШ І-ІІІ ст. № 9
Іванченко Ірина Іванівна

Перевірив:
ст.викладач кафедри
Сударева Галина Федорівна

                                                

Суми – 2015
Тема 1. Теоретичні засади педагогічної інноватики
Завдання. Опрацювати зміст Концепції розвитку національної освіти на період 2015-2025 роки, виокремити в ньому п`ять освітніх інновацій, що стосуються викладання шкільного курсу фізики та математики і надати їм тлумачення.
№ з/п
Концепції розвитку національної освіти на період 2015-2025 роки
Тлумачення інновації
1.      
Узгодити з типовими європейськими нормами загальну тривалість навчання в школі (12 років) і тривалість навчального року.
Тривалість навчального року та навчання відповідатиме європейським нормам
2.      
Відновити у 2015–2020 роках лабораторну
й практичну частину природничої
підготовки (фізика, хімія, біологія,
географія) у загальноосвітніх навчальних
закладах, передбачити обладнання їх
новітніми лабораторними комплексами та
витратними матеріалами.
Шкільні лабораторії кабінетів будуть забезпечені необхідним новітнім обладнанням та витратними матеріалами для проведення лабораторних робіт та практикумів природничої підготовки
3.      
На доповнення до академічної складової
забезпечити практичну орієнтацію
основних предметів середньої школи в
процесі розробки національного
сurriculum у 2015–2017 роках.
Академічна складова основних предметів в школі буде доповнена практичною (екскурсіями, практичними роботами тощо)
4.      
Від 2015 року перейти на систему
відбору/замовлення підручників,
навчальних посібників та інших
навчальних засобів, які видаються коштом
державного бюджету, безпосередньо
школами. Скасувати конкурси навчальної
літератури.     
Підручники та навчальні посібники будуть замовлятися навчальними закладами за запропонованим переліком та зразками
5.      
Забезпечити зовнішню незалежну
експертизу навчальної літератури й інших
засобів навчання.
Якість навчальної літератури контролюватиме незалежна експертна оцінка


Тема 2. Інновації та інноваційні процеси в освіті України
Завдання. Підготувати зміст кейсу для застосування на уроці фізики.
Дари, автор відомої книги «Електрика в її засто­суванні», наводить розповідь одного французького фокусника про виступ, який він продемонстрував у Алжирі. На неосвічених глядачів фокус справив враження справжнього чародійства. «На сцені, – розповідає фокусник, – знаходиться невеликий обкутий ящик з ручкою на кришці. Я викликаю з глядачів найсильнішу людину. У відповідь на моє запрошення виступив араб середнього зросту, але міцної статури, такий собі аравійський геркулес. Виходить він з бадьорим і самовпевненим вигля­дом і, трохи глузливо посміхаючись, зупиняється біля мене.
— Дуже ви сильні? — запитав я його, оглянув­ши з ніг до голови.
— Так, — відповів він недбало.
— Чи впевнені ви, що завжди залишитеся силь­ним?
— Абсолютно впевнений.
— Ви помиляєтеся: в одну мить я можу забрати у вас силу, і ви станете слабким, як мала дитина.
Араб презирливо посміхнувся на знак недовіри до моїх слів.
— Підійдіть сюди, – сказав я, – і підійміть скриньку. Араб нагнувся, підняв ящик і зарозуміло запитав:
— Більше нічого?
— Почекайте трохи, — відповів я.
Потім, набувши серйозного вигляду, я зробив владний жест і виголосив урочистим тоном:
 Ви тепер слабший, ніж жінка. Спробуйте знову підняти ящик.
Силач, анітрохи не боячись моїх чарів, знову взявся за ящик, але цього разу ящик, попри від­чайдушні зусилля араба, залишається нерухомим, немов прикутий до місця. Араб силкується підняти ящик з такою силою, якої вистачило б для підняття величезної маси, але все марно. Стомлений, захека­ний і згораючи від сорому, він, нарешті, зупиняєть­ся. Тепер він почав вірити в силу чародійства».
— Як ви гадаєте, в чому полягав секрет чародій­ства?
Які були б ваші дії як знавців фізики на місці араба? (Джерело: Перельман. Занимательная физика. Книга 2).

Тема 3. Педагогічні технології в контексті інноваційного розвитку української освіти
Завдання. Описати педагогічну технологію.
Назва: Інтегральна освітня технологія В.Гузєєва
Автор-розробник:В.Гузєєв
Мета: реалізувати особистісного діяльнісного підходу в навчанні, розвивати особистость школяра, досягнення високого рівня засвоєння змісту навчального предмета.
Суть: Назва технології пов'язана з інтеграцією перспективних напрямів удосконалення навчального процесу: планування результатів навчання, укрупнення дидактичних одиниць, психологізація навчального процесу, комп'ютеризація. Створення цілісного інтегрального освітнього середовища реалізується шляхом конструювання блочної системи уроків вивчення програмової теми.
Типова структура блоку уроків інтегральної технології:
Вступне повторення (урок проводиться в інтерактивному інформаційному режимі з метою актуалізації опорних знань учнів і життєвого досвіду. Домінантий метод — бесіда).
Вивчення нового матеріалу (основний обсяг) (подається основний обсяг навчальної інформації з допомогою методу укрупнення дидактичних одиниць. Превалюючі форми організації навчального процесу — лекція, урок-бесіда, урок-розповідь, семінар).
Тренінг-мінімум (відпрацювання до автоматизму вмінь вирішувати шаблонні задачі найнижчого рівня навчальних досягнень. Домінантні методи — бесіда, яка поступово переростає у самостійну пошукову роботу учнів, навчальний практикум).
Вивчення нового матеріалу (додатковий обсяг) (опанування додаткового обсягу навчального матеріалу — учні з низьким рівнем навчальних можливостей тільки ознайомлюються, достатнім — виходять на осмислення i розуміння ідей, високим — осмислення i застосування набутих знань).
Розвивальне диференційоване закріплення (дати можливість кожному учневі досягнути відповідного рівня запланованих результатів. Основна форма організації навчання — семінар-практикум; форма співпраці вчителя з учнями — групова).
Узагальнювальне повторення (формування цілісного уявлення про об'єкт, що вивчається, системи знань учнів. Домінантна форма організації навчального процесу — консультації).
Контроль (форма контролю — контрольна робота, залік, співбесіда, диктант тощо. Структура контрольних завдань: два-три — мінімального рівня, один-два — першого рівня, один — другого. Завдання виконуються чітко за порядком від першого до останнього, відсутня можливість вибору завдань школярами, якщо допущена помилка у завданнях мінімального рівня, то робота далі не оцінюється, а тільки перевіряється учителем).
Корекція (основна форма організації роботи — групова, у процесі якої учні, об'єднавшись у групи, спільно аналізують власні помилки, працюють над додатковими завданнями тощо. Вони мають право на одну спробу виправлення оцінки шляхом перездачі).
Прогнозовані результати: 
-         реалізація особистісного діяльнісного підходу в навчанні; 
-         розвиток особистості школяра; 
-         високий рівень засвоєння змісту навчального предмета.
Сфера застосування: під час уроку на будь якому етапі.


Немає коментарів:

Дописати коментар

«Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись»