на тему: «Бінарний урок»
Тема мого виступу: «Бінарний урок», яка пов’язана з досвідом моєї роботи.
Шановні колеги, кожен з вас хоча б раз в житті зустрічався з роботою корпорації Інтел так, як деякі з вас проходячи курси підвищення кваліфікації опановували курс «Інтел» в інституті удосконалення, а минулого року наша школа, разом зі своїми педагогами долучилася до проекту «Школа майбутнього», де ви повинні були пройти випробування реєстрації на сайті цієї компанії, я думаю ви пригадуєте ці події… Так от розпочати свій виступ я хочу зі слів Крейга Баррета, голови ради деректорів корпорації Інтел: «Нам необхідно дати учням те, що їм потрібно для успіху у майбутньому. Нам необхідно дати те саме і вчителям для того, щоб вони могли стати лідерами у реформуванні освіти. Технології надають можливість поділитися своїми успіхами зі світом, іншим дізнатися про їх досягнення. Але технології лише засіб, інструмент. Саме вчителі в змозі змінити освіту в світі на краще».
Учитель завжди дбає про те, щоб зацікавити учнів предметом, кинути в їхні душі зерна самостійного мислення. Він віддає свої думки, знання, захоплення, проте не в порожнечу.
«Перед вчителем велика, жива, всотуюча сила, налаштована на сприйняття серця, мозково-нервові сплетіння – той живий грунт, куди падають ці «зерна»»,- писала Марієтта Шагінян.
Тому завдання вчителя й полягає передусім у тому, щоб максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців. А для цього йому потрібно знайти такі підходи, форми й способи організації НВП, які апелювали б до власного досвіду учня, активізували б його емоційну, інтелектуально-вольову, моральні сфери, підключали б до процесу пізнання. І тоді учень не просто відсиджуватиме урок, а відчуватиме свою власну причетність до всього, що відбувається на ньому, і навчальний матеріал захоплюватиме, зацікавлюватиме!
Зрештою, діти знайдуть у вас цікаве і полюблять як людину і педагога!
Одним із питань у роботі творчого вчителя застосування на практиці нетрадиційних, нестандартних уроків. Саме такі уроки полюбляють сучасні учні. Методика пропонує безліч інтерактивних форм (типів) …
Справа за вчителем: обирати, експериментувати залежно від досвіду, бажання, можливостей та вмінь.
Моя задача розповісти вам про бінарний урок.
На перший погляд бінарний та інтегрований урок можна прийняти як одне й теж, але це не так і між ними існують суттєві відмінності. Єдина загальна риса бінарного та інтегрованого уроку – та, що це є заняття, яке побудоване на тісних між предметних зв’язках.
Якщо інтегрований урок може проводити лише один вчитель (не виключається варіант – проводять два вчителя), то бінарний урок – це заняття, яке однозначно проводять два вчителя, з яких один (і це обов’язкова умова) – вчитель інформатики та обчислювальної техніки, другий – вчитель одного з предметів, який вивчається в даному навчальному закладі. Кожен із них повинен досягнути своєї дидактичної мети.
Одна із суттєвих вимог до сьогоднішніх учнів – це вміння кваліфіковано застосовувати комп’ютерну техніку для вирішення завдань, що виникають під час навчання та на виробництві. В значній мірі - це питання охоплюється в курсі вивчення предмету “Основи інформатики та обчислювальної техніки”. Але інформація, отримана учнями у вищезгаданому курсі носить концептуальний характер. Це пояснюється тим, що вчитель інформатики не має змоги описати технологічні особливості того чи іншого продукту на рівні спеціалістів у відповідній галузі. Тому в сьогоднішніх умовах велику перспективу має методика проведення бінарних занять із застосуванням комп’ютерної техніки.
Бінарний урок передбачає :
- збіг двох тем у програмах різних шкільних предметів, наявність певного зв’язку між ними;
-ведуть такий урок два вчителі різних предметів, причому обидва є головними, рівноправними на уроці;
- обсяг матеріалу, поданий ними, може бути різним, але теми згідно програми розкриті повністю.
Мета бінарних уроків:
- -творчо співпрацюючи, інтегрувати знання з різних предметів;
- -розширити межі творчої діяльності, як власної, так і учнів;
- - заохотити учнів до самостійної дослідницької діяльності під час розв’язання практично-пошукових завдань;
- - формувати ключові життєві компетенції учнів та навички ХХІ століття;
- -розвивати вміння учнів застосовувати отримані знання у нестандартних умовах;
- - покращувати ефективність використання комп’ютерів на уроках;
- -досліджувати проблеми, аналізувати і синтезувати матеріал за допомогою комп’ютерних технологій;
- - відстежити вплив використання інформаційних технологій, проектної діяльності на успішність та психологічний розвиток учнів.
Нам співзвучні слова Гете: «Учень – це не чаша, яку треба наповнити, а факел, який потрібно запалити» - тому на бінарних уроках ми та учні – рівноправні творці і у кожного є певне завдання та роль.
З впевненістю можна сказати, що переваги таких уроків суттєві:
- -це нестандартна форма роботи, що посилює мотивацію учнів до навчання;
- -формуються ключові життєві компетенції учнів;
- - спостерігається підвищення продуктивності уроку;
- - підвищується рівень використання наочності на уроці;
- -швидка перевірка результатів електронних видів робіт;
- -розвивається творчий потенціал учнів, їхні здібності до комунікативних дій, самооцінки, створюються умови для творчої самостійної роботи;
- - встановлюються між предметні зв’язки;
- -відбувається індивідуалізація та диференціація навчання;
Удосконалюючись та знаходячись у постійному пошуку разом з Наталею Іванівною ми провели бінарний урок (англійська мова + інформатика) на тему: Виготовлення постера «Врятуйте від самотності» засобами графічних можливостей текстового процесора MS Word (8 клас);
Ця робота видалася нелегкою, але того вартою, ми залишилися задоволеними від проведеного, а діти захоплені від новизни та креативу.
«Учитель – професія цілодобова, а якщо ти не навчишся…захоплювати, мати творчі зацікавлення…то що ж цікавого в тобі знайдуть діти?» В.М.Лізинський, учений у галузі освітніх і управлінських технологій.
Дякую за увагу!
Немає коментарів:
Дописати коментар