Архів блогу

"Бінарний урок" - виступ до педради


Виступ до педради учителя Іванченко І.І.
на тему: «Бінарний урок»
        
Тема мого виступу: «Бінарний урок», яка пов’язана з досвідом моєї роботи.

Шановні колеги, кожен з вас хоча б раз в житті зустрічався з роботою корпорації Інтел так, як деякі з вас проходячи курси підвищення кваліфікації опановували курс «Інтел» в інституті удосконалення, а минулого року  наша школа, разом зі своїми педагогами долучилася до проекту «Школа майбутнього», де ви повинні були пройти випробування реєстрації на сайті цієї компанії, я думаю ви пригадуєте ці події… Так от розпочати свій виступ я хочу зі слів Крейга Баррета, голови ради деректорів корпорації Інтел: «Нам необхідно дати учням те, що їм потрібно для успіху у майбутньому. Нам необхідно дати те саме і вчителям для того, щоб вони могли стати лідерами у реформуванні освіти. Технології надають можливість поділитися своїми успіхами зі світом, іншим дізнатися про їх досягнення. Але технології лише засіб, інструмент. Саме вчителі в змозі змінити освіту в світі на краще».
Учитель завжди дбає про те, щоб зацікавити учнів предметом, кинути в їхні душі зерна самостійного мислення. Він віддає свої думки, знання, захоплення, проте не в порожнечу.
«Перед вчителем велика, жива, всотуюча сила, налаштована на сприйняття серця, мозково-нервові сплетіння – той живий грунт, куди падають ці «зерна»»,- писала Марієтта Шагінян.

Тому завдання вчителя й полягає передусім у тому, щоб максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців. А для цього йому потрібно знайти такі підходи, форми й способи організації НВП, які апелювали б до власного досвіду учня, активізували б його емоційну, інтелектуально-вольову, моральні сфери, підключали б до процесу пізнання. І тоді учень не просто відсиджуватиме урок, а відчуватиме свою власну причетність до всього, що відбувається на ньому, і навчальний матеріал захоплюватиме, зацікавлюватиме!
Зрештою,  діти знайдуть у вас цікаве і полюблять як людину і педагога!
    Одним із питань у роботі творчого вчителя застосування на практиці нетрадиційних, нестандартних уроків. Саме такі уроки полюбляють сучасні учні. Методика пропонує безліч  інтерактивних форм (типів) … 
Справа за вчителем: обирати, експериментувати залежно від досвіду,  бажання, можливостей та вмінь.
Моя задача розповісти вам про бінарний урок.  
    На перший погляд бінарний та інтегрований урок можна прийняти як одне й теж, але це не так і між ними існують суттєві відмінності. Єдина загальна риса бінарного та інтегрованого уроку – та, що це є заняття, яке побудоване  на  тісних  між предметних  зв’язках.
Якщо інтегрований урок може проводити лише один вчитель (не виключається варіант – проводять два вчителя), то бінарний урок – це заняття, яке однозначно проводять два вчителя, з яких один (і це обов’язкова умова) – вчитель інформатики та обчислювальної техніки, другий – вчитель одного з предметів, який вивчається в даному навчальному закладі. Кожен із них повинен досягнути  своєї дидактичної мети.
Одна  із суттєвих вимог  до  сьогоднішніх  учнів – це  вміння кваліфіковано застосовувати комп’ютерну техніку  для  вирішення завдань, що  виникають під  час  навчання та  на  виробництві. В значній мірі -  це  питання охоплюється  в  курсі  вивчення предмету “Основи інформатики та обчислювальної  техніки”. Але інформація, отримана  учнями   у  вищезгаданому курсі носить концептуальний характер. Це пояснюється тим, що вчитель інформатики   не  має змоги   описати   технологічні   особливості   того чи  іншого  продукту  на  рівні спеціалістів   у  відповідній галузі.   Тому в сьогоднішніх  умовах   велику  перспективу   має  методика  проведення  бінарних  занять  із  застосуванням  комп’ютерної  техніки.
               Бінарний урок передбачає :
-  збіг двох тем у програмах різних шкільних предметів, наявність певного зв’язку між ними;
-ведуть такий урок два вчителі різних предметів, причому обидва є головними, рівноправними на уроці;
- обсяг матеріалу, поданий ними, може бути різним, але теми згідно програми розкриті повністю.
                  Мета бінарних уроків:
-         -творчо співпрацюючи, інтегрувати знання з різних предметів;
-         -розширити межі творчої діяльності, як власної, так і учнів;
-         - заохотити учнів до самостійної дослідницької діяльності під час розв’язання практично-пошукових завдань;
-         -  формувати ключові життєві компетенції учнів та навички ХХІ століття;
-         -розвивати  вміння учнів застосовувати отримані знання у нестандартних умовах;
-         - покращувати ефективність використання комп’ютерів на уроках;
-         -досліджувати проблеми, аналізувати і синтезувати матеріал за допомогою комп’ютерних технологій;
-         - відстежити вплив використання інформаційних технологій, проектної діяльності на успішність та психологічний розвиток учнів.

Нам співзвучні слова Гете: «Учень – це не чаша, яку треба наповнити, а факел, який потрібно запалити» - тому на бінарних уроках ми та учні – рівноправні творці і у кожного є певне завдання та роль.

   З впевненістю можна сказати, що переваги таких уроків суттєві:
-         -це нестандартна форма роботи, що посилює мотивацію учнів до навчання;
-         -формуються ключові життєві компетенції учнів;
-         - спостерігається підвищення продуктивності уроку;
-         - підвищується рівень використання наочності на уроці;
-         -швидка перевірка результатів електронних видів робіт;
-         -розвивається творчий потенціал учнів, їхні здібності до комунікативних дій, самооцінки, створюються умови для творчої самостійної роботи;
-         - встановлюються між предметні зв’язки;
-         -відбувається індивідуалізація та диференціація навчання;

 Удосконалюючись та знаходячись у постійному пошуку разом з Наталею Іванівною ми провели бінарний урок (англійська мова + інформатика) на темуВиготовлення постера «Врятуйте від самотності» засобами графічних можливостей текстового процесора MS Word (8 клас);
 Ця робота видалася нелегкою, але того вартою, ми залишилися задоволеними від проведеного, а діти захоплені від новизни та креативу.

   
 «Учитель – професія цілодобова, а якщо ти не навчишся…захоплювати, мати творчі зацікавлення…то що ж цікавого в тобі знайдуть діти?» В.М.Лізинський, учений у галузі освітніх і управлінських технологій.

               Дякую за увагу!

Немає коментарів:

Дописати коментар

«Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись»